Pages

Tuesday, April 19, 2011

Gelaran "Soulmate"...


Assalamualaikum and konniciwa readers..!

Hampir dua hari jalan2 menerjah.. menyemak.. dan tumpang tandas kat blog korang semata-mata nak cari ilham.. Akhirnya dapat gak idea yang timbul dalam ruangan otak aku yang malap ni.. haha.. Actually aku ada banyak perkara nak share dengan korang tapi tak taw nak wat mana satu.. terus otak aku blank.. blackout tak tentu pasal.. ni pun paksa diri nak wat tajuk kat atas ni.. ngee~~
Soulmate?? maybe gelaran ini dah familiar korang semua dengar dan ada yang dah mengalaminya.. pada aku ni perkara yang terbaru buat aku dan telah diperkenalkan oleh seorang "insan" yang dah lama aku kenal.. hehe.. ^_^ 
(nampak sangat aku ni ketinggalan zaman kan) 

tapi memang itu realitinya.. mana taknya.. gelaran yang aku taw dengan penambahan "mate" kat belakang tu pun macam classmate.. roommate.. teammate dan checkmate!! haha.. So Readers.. pada korang istilah soulmate ni sama ke dengan best friend? or more special than that?? jom kita mencungkil sama2 apa gelaran SOULMATE ni...

 Seperti yang kita semua tahu.. Dalam dunia ni kita tidak punya sesiapa.. Kecuali diri sendiri tetapi dalam kita bersendirian, kita beruntung kerana mempunyai seorang sahabat yang memahami kita. Sebagaimana kita mengharapkan keikhlasan dan kejujuran seorang Sahabat, begitulah juga dia..


Banyak gelaran yang kita sering dengar dan mungkin kita juga menggunakan gelaran tersebut kepada sahabat2 yang kita rapat seperti salah satunya Bff (Best friend forever). Aku yakin semua orang ada best friend.. yang selalu berkongsi susah senang bersama dan dia sajalah yang tahu semua rahsia kehidupan kita berbanding dengan family.. Tapi sedarke kita dalam ramai2 bestfriend ada sorang insan yang paling ambil berat.. yang tak bosan2 dan sudi mendengar segala kata2 kita.. dan merupakan insan pertama yang tahu semua berkaitan tentang diri kita.. 
siapakah insan sebaik ini?? itulah Soulmate..

Persoalannya.. Bagaimana kita nak detect siapa soulmate kita? macam mana characteristic soulmate ni?? aku try terangkan satu persatu pandangan dan pendapat aku berkenaan dengan soulmate.. 

  1. Untuk mengenali dan ingin mengenalpasti siapa soulmate kita.. kita kena cermin diri kita terlebih dahulu.. dengan ini kita dapat memahami sedalam-dalamnya siapa diri kita sebenarnya sebelum menilai orang lain..
  2. Semestinya insan yang mempunyai chemistry yang sama, paling rapat dengan kita, dan sentiasa berkongsi susah senang dengan kita.
  3. Seperti yang aku cuba katakan awal2 tadi.. Soulmate ni lebih special daripada bestfriend and maybe lagi up dari couple.. kenapa? sebab insan nilah yang paling lama mengenali dan memahami diri kita selain daripada family.. kalau leh setiap perlakuan yang kita lakukan semua dia nak tahu..
  4. Bila kita dalam keadaan gembira atau seronok.. insan ni akan membuatkan kita jadi lebih merasa kegembiraan dan keseronokan itu walaupun dirinya dalam keadaan menderita.. semuanya semata-mata untuk kita yang bernilai buat dirinya.
  5. Insan ni akan terima kita seadanya, tidak terlalu memilih atau mementingkan cara berpakaian, gerak-geri, cara pergaulan kita, dan setiap ucapan yang disampaikan kepada kita begitu spontan dan tidak palsu.
  6. Kelebihan bila bersama dengan soulmate ni, insan ni tidak kenal erti malu untuk memperlihatkan kelemahan dan kekurangan diri, bahkan tidak menjadi masalah sekiranya berkelaluan aneh dengannya..    
be crazy its normal LOL ~~

Yes!! memang susah nak mencari insan yang dikenali sebagai soulmate ni.. apatah lagi best friend.. memang confirm2lah sampai berkurun berabad nak jumpa.. aiya X_X But.. dont worry lor.. selalunya soulmate muncul dalam hidup kita tanpa kita sedari.. so bersabarlah ye readers.. InsyaAllah dipertemukan jua jika sudah ditakdirkan bersama..^_^ 

Itu sahajalah pendapat yang aku mampu share dengan korang.. terpulanglah samada nak percaya ataupun enggak.. yang penting aku dah jumpa soulmate aku!! 
hahaha XD Anyway.. Selamat bertemu dengan soulmate kalian ye.. tak kesahlah laki ke perempuan.. bersyukurlah ada yang sudi mengenali dan mengambil berat tentang anda..  ngeee=D

video 2nd opening naruto Distance by Long Short Party.. enjoy^^
 

p/s:  berkawanlah dengan ikhlas.. barulah dapat rasa nikmat persahabatan yang sejati bersama ^_^

11 comments:

~~faizatul akma~~ said...

sourmate..sourmate..masam2x..hahahahahaha..=P

Santan Berlada said...

ak ade soulmate...
mmg sgt memahami...^^

sourmate x der kot... hahaha

Anonymous said...

ntah ye,,,
soulmate kgkawan besties ada la

Henry Zackery said...

susah nak cari soulmate zaman sekarang nie. kbanyakannya pijak kepala kawan ade la..hehe :)

[ VIDEO ] Mesti Tengok

SITI AISYAH BTE ARIFF said...

aku de cofeemate je..

Nyze 二ザ Crazee said...

already found my soulmate after been dragged in millions obstacles. ecewah~

psst. gambar atas skali tu conan and haibara tu... woot2~

deeya said...

bukan senang nak cari soulmate zaman nie .. skarang kawan makan kawan pun da ramai . hahakz !

amny said...

mate..mate...hahahah...kepala jem3..!!

ZarethAtiqa said...

soulmate? ngeh3 nak tumpang tandas boleh tuan rumah!

deDetz said...

yay, shez dah jumpa!! =D

anamizu said...

sweet sourmate adela..ngeee~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...