Pages

Tuesday, April 5, 2011

Hontoni.. I need a scholarship!!


Assalamualaikum and moshi2 readers..^_^

Ogenkidesuka minna..?? aku harap semua sehat2.. gumbira2.. senyum2 macam aku sekarang ni.. haha. tapi aku sekarang tengah "bingung + sengal" O_O.. so.. jangan jadi macam aku yang penuh dengan kesengalan terserlah. ngee.. nak taw kenapa aku jadi sampai macam ni.. ceciter2.. haha.. 



Malam semalam aku ada mesej dengan membe baik PJKN time SEMTEG dulu. Sekarang dia study kat UIA, Nilai.. tapi still asasi lagi lah selama setahun 1/2.. yang menarik tentang membe aku ni dia ada banyak cita-cita.. bukan ciput2 impian dia.. BESAR wei.. terasa berdebar-debar lak nak lawan dengan dia. tapi aku takkan giveup. takkan pernah kenal istilah giveup ni.. haha..

tajuk perbualan kami semalam banyak berkaitan dengan future.. yang aku rasa jelez sangat.. membe aku ni dah tekad nak wat double degree kat sini.. pastu sambung master subjek Nihongo kat Jepun.. aku terasa bangga dan tersentak sebentar bila baca mesej dia. Tiba-tiba muncul cahaya kecil dalam kepala otak aku..


Alamak!! aku tak cari lagi scholarship untuk aku sambung study kat Jepun time degree nanti.. argh..!!! aku terguling-guling atas katil macam orang separa gila memikirkan pasal scholarship.. aiya.. X_X macam mana lah aku nak capai impian aku kalau perkara ni pun aku tak dapat handle. so.. aku tekad aku nak search internet keesokan harinya di office rumah kedua ku itu.. haha..>_<

Macam2 biasiswa gak lah aku jumpa untuk sambung degree ke overseas.. tapi yang utama aku tumpu sekarang MARA dan JPA.. lagipun tu je biasiswa yang aku selalu dengar orang apply.. tapi kalau amik scholarship ni nanti kena dok keje memanjang dengan government je lak.. Aku nak try keje kat swasta and bukak company sendiri.. (tak nak mengalah angan2 ko shez) haha XD 
penat aku fikir pasal scholarship seharian ni.. sekali tiba-tiba ternampak lak ada orang update blog dia pasal experience wat exam Monbukagakusho.. 

Alhamdulillah.. dapat tahu benda baru lagi step by step untuk capai impian aku.. syukur2.. ^_^ arigatou Aziana sebab sudi share pengalaman tu. Its very helpful for me. eventhough didnt pass, you still have a chance lor.. yang penting dont giveup.. kan readers?? so.. GANBATTE KUDASAI!! ^_^ 



kredit for you Aziana and thanks for the info..=D
want more info about the exam klik this artikel..

#sowie for the typing error..(janji tak maw wat lagi.. myu3.. ^o^)


Pesan mama:  kejayaan takkan datang bergolek kalau tiada usaha..
( betul3.. ganbarimasu!!^^)

2 comments:

Santan Berlada said...

wah... bestnyer nk smbung study
kat japan...

semakin ramai org nk study kat sane... have no idea y...?
papepon, wish a very gud luck for kmoo... smoga cepat2 dpt scolarshipnyer...^^

Unknown said...

thanks for the support bro.. Arigatou^_^ Y Nihon?? because.. thats my dream and the only rod I've to be great engineer.. =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...