Pages

Monday, April 11, 2011

Layak ke aku dapat title "KOAM" ni??


Assalamualaikum and moshi2 readers..

Firstly, aku nak minta maaf sangat2 amat teramat kuasa 3 sebab dah lama sangat aku tak update blog ni.. HONTONI GOMENNASAI!! ngee.. (bisik2 : padahal baru dua hari je) kecoh je lebih shez ni.. haha.. 

Actually antara sebab musabab aku tak update blog sejak dua hari lepas.. aku telah berkecimpung dan menyibukkan diri dalam Kursus Kepegawaian Olahraga Amatur Malaysia(KOAM) kat PPD Klang selama dua hari. Wah.. ayat BAKU gitu.. memang takleh blah.. aiya~~ 


Logo Pegawai KOAM 
Buku Peraturan & Contoh soalan KOAM


Kursus tersebut bermula dari pukul 8.30 pagi sampai 4.30 petang.. dan antara peserta yang terlibat selain aku majoritinya cikgu2 yang terpilih dari pelbagai sekolah.. samada dari sekolah rendah mahupun sekolah menengah.. macam2 gelagat aku jumpa time tu.. tapi overall not bad lah bila bergaul dengan dorang.. macam membe2 gitu.. haha.. 

tapi wei.. Bayangkanlah dua hari aku terperuk duduk membabi buta dalam bilik kursus yang "BEST" tu.. Kadang2 aku leh jadi separa gila menunggu nak habis time tu.. Mana taknya.. About 110% dalam kursus tu citer pasal semua peraturan2 olahraga bagai.. Teori lak.. memang berpusing2 360 darjah kepala aku sampai bernanah telinga aku nak mendengar time tu.. aiya X_X. disebabkan nak dapat title PEGAWAI ni.. aku tahan je lah segala rungutan aku tu.. haha.. 


Kenapa terlibat?? Mengapa?? Sejak bila minat?? dah banyak kali bermain dalam otak aku bila terlibat dalam dunia Pegawai2 ni.. kadang2 aku confuse.. apa lah yang best sangat join benda ni semua.. tapi bila fikir sejenak dengan otak yang hampir berkarat ni.. baru aku sedar yang tak ramai berpeluang dapat join bende alah ni.. aku bersyukur sangat2.. ngee~~ nak taw apa kelebihan aku join pegawai ni?? Banyak kelebihannya wei aku dapat.. Antaranya..

 
dapat elaun sehari rm50..
ushar awek2 atlet kat stadium..
dapat makanan free.. yummy2 ^^
handle olahraga sampai peringkat antarabangsa..


dan macam2 lagi lah.. nak tahu dengan lebih lanjut kena join dulu lah kursus ni.. hehe.. =P tapi.. "Main point" aku join semua ni sebab aku teringin nak tengok gelagat2 atlet kat stadium tu.. sejak kecik aku mengidam taw.. macam2 gaya yang menarik perhatianku.. yaaawwwWW!! hehe.. 

maklumlah badan aku ni terlebih sehat.. tak berpeluang langsung jadi olahragawan, jadi pegawai pun not bad gak.. memang malang lah atlet2 yang aku handle nanti.. free2 je aku kasi kad merah.. hahahaha.. jahat tak aku?? XD 

ujian Gred 3 pun tak lepas lagi dah angan2 jauh sesat melayang.. aiya.~~ Anyway.. doakan aku ye readers supaya aku dapat lulus dengan cemerlang ujian Gred 3 sabtu ni.. Aku harap sangat dapat jadi Pegawai Olahraga.. nak jadi PEGAWAI!! 
(jerit sorang2 dalam office..haha)


itu saja report aku selama ketiadaan aku pada dua hari yang lepas.. diharap segala kesulitan telah pun aku selesaikan.. hahaha.. skema betul ayat aku untuk entry kali ini.. sabar je lah~~ kepada adik2 atlet olahraga yang layak sampai peringkat daerah dan keatas.. selamat berjumpa dengan aku kat stadium nanti.. akan aku layan kamo0 sebaik2nya disana.. hahaha..
 
p/s:  memang betul apa membe aku pesan.. "Experience is the Best Teacher".. 
akan aku ingat sampai bila2 ^_^ arigatou~~

15 comments:

dwatyKNY said...

dimana ada kemahuan di situ ada jalan...

Unknown said...

betul2.. mahu3!! myu3.. arigato.. ^_^

cacing said...

kira jadi ref la ni ye... mana tau leh pai ke world cup punya ref....

Unknown said...

Yup!! err.. world cup laen r cacing.. ni olahraga je.. haha XD

Santan Berlada said...

mcm best jer kursus tu...
jadi pgawai
dpt elaun lagi... mau mau mau...^^

kiz said...

oklah..semoga terus berjaya..

Anonymous said...

eh best je. nak jugak la. ade tmpt kosong lg x?

Unknown said...

banyak je.. try lah tanya cikgu or lect.. stiap negeri ada..^_^

anamizu said...

"ushar awek2 atlet kat stadium"<-- pakwe2 ade tak?????? nak jugak join!!!!!

Unknown said...

mesti la ada.. sengal~~ ahaha

~SYAZ~ said...

wauu!!
mcm best je jadi pegawai olahraga ni..
x dpt jadi olahraga dapat jadi pegawai olahraga pon jadilah..
hehehe :D

Henry Zackery said...

nak ikot pergi kursus leh ?? hehe

Lelaki Oh Lelaki

Shila said...

apa syarat die dan mcm mana nk join???

Unknown said...

zack: leh ajo.. tapi dah lepas exam dia.. haha XD

missSenget: syaratnya sukarela nak join.. umo 18th and above.. then klo nak join leh tanya lect or cikgu sukan untuk uruskan.. setiap negeri ada kursus pegawai ni.. h0h0^_^

Unknown said...

hai,ntah cmne leh termasuk blog awak nie and saya terpandang pasal post koam nie..well, saya tertarik dgn title dy "layak kew aq title koam nie" coz saya slalu terfikir benda yg sama.. xsgka ad org fikir benda yg sama gak, kbye

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...