Pages

Friday, April 15, 2011

Believe it..!!


Assalamualaikum and moshi2 readers..

Morning everyone!! Di pagi Jumaat ni akal ku sudah di set untuk membongkarkan rahsia yang telah dicungkil oleh aku sejak 1000 tahun dahulu lamanya.. (nampak sangat aku tipu) LOL.. haha.. XD Tapi memang betul pun.. Kali ini aku nak share berkaitan dengan rahsia disebalik manusia dewasa pada zaman kini.. 


Aku yakin korang mesti tertanya2 dan tak percaya dengan statement dalam kajian aku ni.. (bajet professor lak aku ni) dan mungkin korang akan gelakkan aku sebab takleh terima dengan statement aku ni.. So.. Marilah sama2 kita tengok statement aku pasal manusia Dewasa pada masa kini kat bawah ni..


...

....

....

JENG! JENG! JENG!

HENSHIN!!!!(**wink2^^)


" Majoriti Adult (umur 20-50 tahun) suka, ketagih dan tergila-gilakan Hero kanak2 Ribena, Kamen Rider"
  Believe it or not tolak ke tepi dulu sekejap.. biar aku jelaskan satu persatu Kenapa?? Mengapa?? Bagaimana?? dan semualah persoalan yang terlintas kat kepala otak korang pasal statement aku kat atas ni.. Jadi.. Apa lagi?? Lets Explore this secret lor..!! haha ^_^

 
Henshin!! (berangan nak jadi macam dalam video kat atas ni) haha XD Yes!! aku pun peminat kamen rider sejati seperti kanak2 ribena yang lain.. Siap wat ringtone handset lagi.. ngee~~ Aku tak kesah pun orang nak cakap pe.. 
 
tak matang lah.. 
macam budak kecik lah.. 
pemikiran sempit lah.. 
 
Hello!! memang citer ni khas untuk budak2.. tapi korang taw ke ada banyak mesej dorang cuba sampaikan dalam Kamen Rider ni..? dan korang taw kebanyakan orang yang menonton Kamen Rider ni majoriti dalam kalangan remaja dan dewasa (especially engineers)?? nak taw kenapa.. ni lah antara sebabnya..
 
  1.   Perasan tak segala senjata dan kenderaan yang digunakan? dari situ kita dah nampak yang dorang nak tunjuk yang dorang dah berjaya menghasilkan teknologi yang lebih serba canggih.. contohnya kita dapat lihat semasa mereka bertukar.. memang macam2lah teknologi yang mereka gunakan..
  2. Gaya juga banyak mempengaruhi ramai penonton(termasuk aku) contohnya semasa hendak bertukar menjadi Kamen Rider.. "Henshin!!" haha.. dari situ kita nampak orang yang reka gaya dorang ni kreatif sampai budak2 dan orang dewasa pun leh terikut-ikut.
  3. Sedar tak sedar.. terdapat banyak moral yang ditunjukkan dalam Kamen Rider ni.. keberanian, persahabatan, kerjasama dan sebagainyalah.. seperti cerita2 drama yang kat TV tu..   
Rasanya itu sahaja sebab musabab kenapa orang dewasa pun minat kat Kamen Rider ni. Moreover apa salahnya orang dewasa yang tengok cerita-cerita macam ni.. Sama je macam citer Superman, Spiderman, Batman yang korang tengok kat wayang tu.. haha.. XD 

macam spiderman tak?? hehe
 Bukan itu je.. korang sendiri pun dapat membezakan kanak2 dan orang dewasa menilai sesuatu cerita tu kan..  Terpulanglah pada diri masing2 nak menilai.. Aku just nak share pendapat aku sebagai orang dewasa pasal Kamen Rider ni.. Dan conclusion pada aku cerita ni memang the BEST dan sesuai ditonton oleh semua lapisan masyarakat.. (cewah!! bukan main skema ayat aku tu.. ) haha.. Nasihat aku bila tengok Kamen Rider ni janganlah jadikan Hero tu sebagai IKON korang.. kita mesti ingat siapa pencipta dan pemimpin kita bagi orang Islam.. huhu..

Yang penting "Welcome to the World of Kamen Rider" haha


#kalau nak watch or download Kamen Rider sila klik SINI ye..

p/s:  kenapalah aku rasa lain macam dengan entry aku kali ini.. macam makin mengarut je.. tolong komen ye kalau ada salah ke apa.. Onegaishimasu!! ^_^

17 comments:

Anonymous said...

hihi...ala oke pe
suke jgk tgk citer tu, bole amik nilai2 yg baik dlm nye, even kdg citer nye mngarut,,mbohong byk...haha, enjoy je la

Unknown said...

Betul3.. ^_^

deDetz said...

hehe shez, dulu saya pun minat cerita ni..

pernah berangan2 jadi lagi =D

deeya said...

tengok sinchan la jom .. sinchan da matang weyh sekarang . ops ! sory .. pengaruh kanak2 :)

Hazmi Al-Wafi said...

Minat tengok anime jek..
Kalau bab2 heroic nye cite jarabg tengok..

Unknown said...

dedets:lor.. yeke.. haha XD
deeya: layan~~
Ibnbakr: wah.. dah ada geng ni.. hehe^_^

|| a - j . E . E || said...

tipu3!! akak tak pon...

la la la la ~

Unknown said...

ajee: betullah.. cuba tanya bos.. mesti dia layan.. haha XD

adwafarahin said...

otak kartun nieh!

haha

Hafriz Mohamad said...

Satria Baja Hitam!! n_n hehe..

wawalicious said...

minat dragon ball lagi :))

♥♥LiTTLeGirLz♥♥ said...

kamen rider...? alamak.., x minat le. minat bleach ngan dragon ball lagi hihihi

Unknown said...

tu anime lah.. Kamen Rider ni realiti.. haha XD

SyaA_eEAa said...

sonok lah cite ni..kkdg lyn best jgk..haha..p,lg best power rangers kot..hua5 ^^

amny said...

ahhaha..xlayan laaa citer kartun nii..yang selalu tgok sampai sekrang doraemon,,,,tom n jerry..^^

MissFyzz said...

hehe ~ cite favourite dulu2 ^_^

Faiz Merican said...

umo aku 27 thn n still minat lagi kamen rider..siap donlod lagi tetiap mgggu...jalan citer menarik, tak cam stereotype drama2 melayu, special effect photoreal, yg penting skali heroin2 yg kiut miut...huhuhu... =p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...