Pages

Thursday, March 24, 2011

Pirate King!!

Actually entry ni aku nak post next week.. disebabkan tahap keb0sanan aku makin menjadi-jadi dan jari jemari aku dah ketagih nak menaip.. aku pos gak hari ini.. entry kali ini aku nak share dunia favorite anime aku dengan korang semua.. so.. apa kena mengena dengan Pirate King huh?? lets check it out..


haa.. anime nilah aku nak perkenalkan kat korang semua. rasanya aku dah leh agak apa pandangan korang tentang anime ni bila tengok gambar kat atas ni. antara persoalan yang timbul bagi yang 1st time tengok anime ni ..

simple betol..
gambar tak berapa menarik r.. 
watak macam pelik je.. 
macam bosan je anime ni..

betul tak?? kalau nak taw.. nilah 1st impression aku pasal anime ni. dulu aku pelik betul asal lah membe2 aku leh tergila-gila dengan anime ni. tambahan lak macam manalah anime ni leh ada dalam ranking yang paling atas sekali dalam manga. setaraf naruto dengan bleach lak. memang betul2 buta ke apa dorang ni. sampai satu masa tu aku pernah berdebat dengan membe aku pasal anime ni lah.. sampai kecoh 1 rumah. (maklumlah.. 1 rumah gila anime) haha.

pastu aku bengang punya pasal. aku try gak layan One Piece ni..
bila aku tengok episod demi episod.. baru aku faham dan sedar. memang layak pun anime ni ada dalam ranking paling atas. sebab BEST yang teramat sangat anime ni.. dalam banyak2 anime aku tengok ni lah antara yang the BEST!! kalah naruto, bleach, gundam dan sebagainyalah.. nak taw kenapa?? jom aku kongsi dengan korang..

Anime ni mengisahkan seorang budak mentah yang bercita-cita nak jadi "Pirate King". tapi untuk mendapatkan title tersebut pirate perlu mencari OnePiece(harta karun peninggalan bekas Pirate King.. Gol D Roger) dan mempunyai bounty yang tinggi di lautan yang luas. Dalam dunia pirate, makin kuat crew makin besar bounty dan makin banyak diburu Marine. Budak yang bernama Monkey D Luffy ni asalnya tiada kelebihan apa2.. keding.. tak kuat.. macam manusia biasa. tapi sampai ada 1 masa tu dia termakan Devil Fruit Gomu Gomu (buah sumpahan yang mempunyai kelebihan seperti getah)milik sahabat barunya, Shanks. Sumpahan bagi yang makan buah tersebut badannya akan jadi seperti besi didalam laut. maksudnya takleh berenang lor. ngee.. sejak daripada kejadian itu Luffy train diri dia untuk membiasakan dirinya dengan kelebihan yang dia dapat. berapa bulan kemudian, bermulalah adventure Luffy untuk mencari crew dan miliki kapal yang baru untuk mencapai cita-citanya. 


  Yang best tentang anime ni adalah jalan ceritanya. memang lain dari yang lain. Unik sangat dari segi persahabatan, kerjasama, susah senang yang dialami dan spirit setiap crewnya.. tambahan lak yang menguatkan jalan ceritanya ada banyak babak paling gembira,paling sedih dan paling lawak. Kemudian kebanyakan lawaknya sampai nak tertanggal gigi ni. memang terbahak-bahak sampai kecut perut dibuatnya.. seriously.. memang anime ni yang terbaik. aku memang respect orang yang wat anime ni. walaupun nampak simple tapi banyak bagi impak kepada peminat-peminat anime. kepada yang baru nak berjinak-jinak dengan anime ni. aku sarankan tengok One Piece.. confirm tak menyesal. sedangkan aku yang tak suka pun jadi SHOK.. inikan pula anda. semua yang aku cerita ni berdasarkan pendapat aku tentang anime ni. just nak share dan promot kat korang yang baru masuk dunia anime. yang penting kita ENJOY!!^_^

dari kiri: Luffy, Zorro, Nami, Ussop, Sanji, Chopper, Robin, Franky, Brook

status StrawHat Crew..

Monkey D Luffy = Captain
Roronoa Zorro = Swordman
Nami = Navigator
Ussop = Shooter
Sanji = Cook
Copper = Doctor
Robin = Archiologies
Franky = Carpenter ship
Brook = Musician

ni ada satu babak yang paling sedih aku nak kongsi pada korang. babak ni slalu wat aku meleleh air mata. 1st time woo aku nangis tengok anime.(feeling sangat2~~) enjoy..!
End of Mugiwara(StrawHat)
#dalam video ni menunjukkan luffy cuba menyelamatkan crewnya daripada cyborg iaitu salah sorang shicibukai(pirate berkhidmat bawah marine) yang cuba untuk memisahkan mereka dengan menerbangkan setiap sorang ke tempat yang lain atas kehendaknya sendiri. luffy cuba mengawal keadaan namun gagal dan terpaksa melihat setiap sorang nakamanya hilang didepan matanya sendiri sehingga tiada sesiapa pun yang tertinggal. persoalannya.. adakah luffy akan survive? ditangkap? diterbangkan seperti nakamanya yang lain?? dan adakah mereka akan bertemu semula?? saksikan OnePiece di mangahere.com atau watchop.com untuk melihat episod seterusnya.. hehe^_~

Pesan mama:  Dont judge by its cover.. try dulu baru wat conclusion 
(Orait mom!!^_^)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...