Pages

Wednesday, June 5, 2013

" 5 hari lagi!! "



Assalamualaikum and おはよう ございます!^_^


Hai semua! entry kali ni sekadar santai-santai je. Dah kian lama tak melacur kata (pinjam ayat Atiahanis Ahmad) hehe.. maybe selalu buat BW(blogwalking) sampai takde masa nak buat entry baru. (padahal terpegun tengok entry orang sampai takde idea kan.. ADOI! =_=) Sebenarnya dah banyak entry aku buat tapi aku hold dulu dan nampak gaya tak jadi nak post kot diatas sebab-sebab tertentu.. sebabnya korang tak perlu tau kot.. saja nak buat suspens.. wakakakkaka =P So aku pun paksakan diri memerah otak bagai untuk mewarnai kembali blog kesayangan aku yang bersawang ni.. 



Sekarang aku baru Tahun 1 Semester 2, yeah! semester kali ini agak mencabar juga sebab aku dah start sebuk mengaktifkan diri kat sini plus exam kali ni aku daftar 7 paper beb. kenalah perform sikit.. hahaha (masak la aku T^T) takpe.. segala usaha yang kita buat PASTI ada hasilnya. Rajin tak rajin je mainannye.. Hurm.. banyak juga dugaan yang aku alami semester kali ni.. hasilnya Alhamdulillah.. aku dapat mengenali erti persahabatan yang sebenar, belajar menjadi seorang pemimpin, jadi orang yang jujur, menjaga hati orang, INDEPENDENT, dan menjadi insan yang bertanggungjawab tapi aku YAKIN walaupun susah dan senang Allah sentiasa ada bersama dengan kita. kepadaNya jua lah tempat kita mengadu dan berserah.. =)

Ada sedikit perkongsian kata-kata hikmat dari Datuk Dr "S" untuk korang yang tengah down.. fikir-fikirlah sejenak dan muhasabahlah diri sekejap k..


"biarpun seribu kapal tenggelam di tengah lautan, namun cita-cita manusia tidak pernah padam." 
(hamka)

"kepuasan terletak pada usaha bukan kejayaan."
(mahatma gandhi.)

"jikalau satu-satunya yang ada hanyalah tukul, maka semua masalah akan dilihat seperti paku." 
(maslow)

"barang siapa yang tidak menjaga dirinya, maka tidak bergunalah ilmunya..."
(imam ghazali)

harap kata-kata hikmat ni dapat membuka mata kita sejenak. Haaaaaa! Exam nak dekat kan? kepada sesiapa yang tengah pulon habis-habisan dalam study week ni...

All the best and がんばってください! 

jaga kesihatan, makan minum dan tidur secukupnya.. yang penting 24434 jangan tinggal ye beb! ^_^

>>special for all UTHM student.. lets COUNTDOWN!!



p/s: don't ask what you demand for life but ask what life demands for you.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...