Pages

Thursday, May 31, 2012

Zaman kehingusan DEM1A


Assalamualaikum and M0shim0sh minna ^_^


Ohohoi!! dah hampir sebulan aku meninggalkan Behrang.. apalah khabar berita sahabat-sahabat aku yang masih berjuang kat sana. Hopefully diorang 
(esp Sahar Aliff, Ariif Syahmi & Azif) baik-baik saja.. Dont giveup k! Gambatte kudasaine!! =) ngee~~ 

Bila terfikir Behrang tiba-tiba aku teringat zaman kehingusan aku dulu-dulu masa aku "first time" jejak kaki di Behrang, Perak Darul Ridzwan.. Macam-macam perkara berlaku.. standardlah baru nak merasa dunia baru (Dunia IPT).. Perasaan gelabah, malu, takut, kabut semuanya menghantui diri aku masa tu.. tapi dalam keadaan begitu aku rasa bertuah, bangga dan excited sangat-sangat!! itulah pengalaman yang aku takkan lupa sampai bila-bila.. Bak kata "kamal" dalam video masa minggu Orientasi.. "Segalanya Bermula Disini"!! haha.. klakar plak bila aku teringat balik video tu.. tapi memang kena pun dengan situasi aku.. 
(maybe classmate aku pun dapat merasakannya gak).. 

Segalanya bermula di DEM1A (^_^)


# sila tekan "SINI-SINI" yang warna hijau disebelah bawah kiri ni untuk explore dengan lebih detail about our history.. enjoy reading =D

Masa aku first time jejak kaki di PSAS, aku memang pendiam dan pemalu orangnya.. (yeke?? padahal..) haha.. tapi seriously memang aku ni pemalu masa tu. Cuma aku takleh terima tawaran untuk pegang sesuatu jawatan.. tapi aku dah tekad bila aku masuk IPT aku taknak sama sekali ambil jawatan besar.. takut effect study sebab aku still tak dapat arrange masa dengan baik..  so sampai satu masa tu.. bila pensyarah nak cari volunteer untuk jadi wakil kelas.. tanpa fikir panjang aku terus beranikan diri untuk memegang amanah tersebut.. dan Alhamdulillah ramai terima aku seadanya sebagai wakil kelas diorang masa tu.. Arigatou ^_^






Tapi aku bersyukur sebab Allah telah pertemukan aku dengan sahabat-sahabat baru disana.. Yang menariknya membe-membe aku ni semua pelik prangainya.. kadang-kadang banyak persoalan yang timbul dalam kepala otak aku masa tu.. asal lah aku bergaul dengan mereka-mereka ni.. rupanya terjawab gak persoalan aku tu yang aku ni pun salah seorang yang agak pelik dari segi perangainya.. ngeh3~~ 


Apa yang peliknya?? ada yang hacker (semua pirate,crack bagai leh tanya dia).. ada yang perasan GENJI(slalu pkai sweater setiap masa).. ada yang gila kamen rider(semua collection dari 1st smpai latest).. ada yang obses dengan motor & kereta(sampai part yang tersembunyi pun tahu).. suka berparkour(rutin gila seharian).. gelak sorang-sorang(mat klate je pahe).. kreatif cipta barang recycle(rambut = tempat lap kaki).. suka buat bunyi binatang(ngiok!! buat ramai.. haha).. dan memang banyak sangat lah kalau nak ikotkan.. aku yakin mesti korang akan kata "tak sangka betol wujud plak insan-insan macam ni kan".. tapi aku seronok berkawan dengan insan-insan seperti dorang ni.. hehe.. 


membe berkepit bersama

aku dibuli.. haha XD
kamilah team robotik

layan ais krim lepas bengkel

musim selsema B**I
kalau nak ikotkan banyak lagi gambar kenangan kami bersama tapi malangnya ianya privacy dan paham-paham lah ye.. haha.. insan-insan yang ada dalam gambar ni lah membe-membe seperjuangan aku masa semester satu.. Kenapa sikit je?? aku dah jawab persoalan korang tu dan semestinya aku ni pemalu.. HAHA.. gadis yang aku kenal dan rapat masa tu pun satu dua orang je.. ada sorang tu pun aku kenal dari sekolah lama aku.. (si killer) lagipun masa semester satu kan baru nak kenal-kenal.. baru nak manja-manja gitu.. hehe.. (sadis kan aku ni? ngeh3~~).. ni adalah serba sedikit gambar yang aku ada pasal budak kelas aku masa semester satu.. (warga DEM A jangan persoalkan bila dan macam mana aku ada gambar ni k.. hehe =P)

celebrate Adun kat kfc sebelum pindah

gadis-gadis melepak di cafe asrama

gambar ni punca perbalahan aku & kecik.. haha

sempat berparkour sebelum masuk kelas.. adoiyai~~

lena tido bang.. haha XD

first & last gadis DEM berjoging di PSAS 

macam DATIN lah plak.. haha 

err... 1st time tegok (kawaii!! ^_^)haha

abang stylo diatas bumbung.. haktui! haha

khusyuk wat experiment.. haha

susah nak nampak muka kitorang macam ni time study..

gadis-gadis DEM1A yang ayu2.. (sapa mau? haha)

macam totally spies pun ada gak.. hehe

nilah antara kenangan-kenangan kami yang dapat aku tunjuk kat korang.. yang selebihnya leh tengok kat video hasil aku dengan mat klate (pakyeh) masa present semester 1 dulu.. kenangan semester satu ni lah kenangan yang aku takkan lupa sampai bila-bila.. sebab masa tu lah permulaan dan terdetiknya sejarah kami sebagai warga DEM A.. so enjoy the video k semua =)




 video masa present klas aplikasi comp.. ^_^

2 comments:

fiQRa said...

seronoknya.. dah lama dah rupanya.. huhu, kalau dulu aku kuat macam korang, mesti dah sama2 saing macam korang sekarang ni ;')

sedih tetiba.. huhu

aqila said...

wah memang xsangka lor.. kta ada sahabat yg da perangai pelik2... bru taw...hehehe.. pape pn korg semua mmg sahabat yg terbaikk laa.. ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...